صفحه نخست
  • درباره من
  • نبی کرمعلی زاده
    • نام: نبي کرمعلي زاده
    • متولد: 1360/11/13
    • محل سکونت: اهواز
    • تحصيلات: مهندس آبياري
    • شغل: طراح وب و برنامه نويس
    • علايق: فقط کامپيوتر و دیگر هیچ !



  • آمار بازديد
    • تعداد آنلاین: 9
    • بازدید امروز: 264
    • بازدید دیروز: 453
    • بازدیـد کــل: 17131526
    از تاريخ: 13 بهمن 1385


دور زدن تحریم یاهو علیه ایران برای ثبت نام در سایت یاهو
پنجشنبه 14 شهریور 1392 - 10:29:17 بعد از ظهر

امروز داشتم یه یاهو آی دی میساختم که دیدم توی فرم ثبت نام یاهو، شماره موبایل اجباری شده، دنبال کشور ایران و پیش شماره ‎+98 گشتم ولی پیدا نکردم!
فکر کردم که شاید چندان مهم نباشه، روی آمریکا گذاشتم و شماره چند شرکت آمریکایی رو الکی وارد کردم ولی بازهم دیدم سخت گیری خیلی زیاده و راه نمیده.
آخرش کشور افغانستان رو انتخاب کردم و شماره موبایل ایرانی رو وارد کردم و قبول کرد.
فکر کردم که همه چیز تمومه و مشکلی نیست، اما با صفحه ای مواجه شدم که نوشته شده بود اینجا را کلیک کنید تا کد تائید به موبایل شما اس ام اس بشه! و این نقطه بن بست بود!!!
به نظر میرسید هیچ راهی نیست، گوگل کردم و دیدم که بله ظاهراً به دلیل شدت گرفتن تحریم ها، یاهو این سرویس رو برای ایرانی ها بسته. (+ ، +) البته قبلاً هم یه مدت بسته بود ولی میشد با انتخاب دیگر کشورها ثبت نام کرد اما اینبار طوری بسته که هیچ راه معمولی وجود نداشت.
بیشتر که جستجو کردم همه جا گفته شده بود که هیچ راه حلی وجود نداره و این بن بست مطلق است چون کد فعال ساز باید به شماره موبایل ارسال بشه که خب متاسفانه ایران هم جزو لیست نبود! پیشنهاد هایی هم شده بود که یک سیم کارت کشورهای همسایه خریداری کنید و یا کلاً به سمت جی میل مهاجرت کنید!
سعی کردم این مسئله رو دور بزنم گرچه خیلی امیدوار نبودم ولی دیدم که با پست کردن کد ایران به صفحه نهایی، همه چیز داره کار میکنه و وقتی متعجب شدم که با زدن کلید ارسال اس ام اس، بلافاصله اس ام اس رو از یاهو روی گوشیم دریافت کردم!
بله! یاهو فقط اسم رو از لیست پاک کرده بود ولی کد نویسی اون تغییری نکرده بود و این یک باگ مهلک در یاهو بود!

این شد که تصمیم گرفتم یک افزونه بنویسم که همه به سادگی بتونن نام ایران را در لیست داشته باشند و در یاهو با شماره موبایلشون در ایران ثبت نام کنند.

دور زدن تحریم یاهو علیه ایران
این افزونه رو تقدیم به همه ایرانیان عزیز میکنم.
از اینجا دانلود و نصب کنید:
http://userscripts.org/scripts/show/177253

شاید لازم به توضیح باشه که برای نصب اون، ابتدا باید افزونه Greasemonkey رو روی مرورگرتون که بهتره فایرفاکس باشه نصب کنید و سپس به این [لینک] برید و install رو بزنید. (همونجا هم میتونید امتیاز بدید)

بروزرسانی 1392/10/13 :
ظاهراً بعد از مدتی به دلیل تغییر در سایت یاهو، افزونه از کار افتاده است. بنده آن را بروزرسانی و با آخرین تغییرات سازگار کردم که میتوانید نسخه 2 اصلاح شده آن را از [همان لینک] دانلود و نصب کنید.

ظاهراً برخی دوستان با دانلود و نصب غیرمستقیم فایل از userscripts مشکل داشتند، لینک مستقیم آنها را در زیر گذاشتم، بعد از دانلود فقط کافیه به ترتیب اونها رو روی فایرفکس بکشید و رها کنید:
downloadدانلود Greasemonkey نسخه 1.13
downloadدانلود Yahoo sign up for iranian نسخه 2


سربلند باشید
نبی کرمعلی‎زاده


 
همه با هم برای پورتال ملی متاسفیم !
يکشنبه 11 آذر 1386 - 5:07:25 قبل از ظهر
iran.ir
آقای مهندس ریاضی، آیا می‌دانید این شعارهای ملی شما چه لطمه‌ای به بدنه نحیف آی‌تی بخش خصوصی کشور می‌زند، نیم نگاهی به وضعیت آی‌تی کشور بیاندازید، خواهید دید که از زمان حضور شما چه سیر نزولی را پیدا کرده است، در تمام دول مترقی دولت بستر اقتصادی را شخم می‌زند، و نهال سودآوری را در آن می‌کارد و آن را در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهد و در کشور ما بخش خصوصی زمین بایر را آب می‌دهد، شخمش می‌زند، می‌کارد، می‌پروراند، در مقابل آب و باد و طوفان و تگرگ به بار می‌نشاند و میوه نحیف آن که شکوفه داد، و آنگاه شما وارد شده و با یک شعار ملی طوفانی به پا می‌کنید، که نه شکوفه‌ای می‌ماند نه درختی و نه بخش خصوصی.
منبع: aftab.ir

وقتی مقاله "پورتال ملی یا ۱۱۸ اینترنتی؟" رو مطالعه کردم خیلی تاسف خوردم و کم مونده بود گریه کنم! حرف قابل ذکری نیست چون همه حرفها در مقاله زده شده.

واقعاً نمیدونم چی بگم...

فقط متاسفم !

بعد از اون سری به پورتال (اگر بشه اسمش رو پورتال گذاشت!) ملی کشور عزیزمون به نشانی www.iran.ir زدم، سردرد عجیبی گرفتم که هنوز هم در کما بسر میبرم !

ادامه مطلب...

 
توان سرورهای انتخابات آینده کشور کافی نیست
جمعه 25 آبان 1386 - 9:43:49 بعد از ظهر

در مطلب قبل در مورد مسابقه تست توان سرورهای انتخابات آینده نوشتم. مسابقه انجام شد.
درست تا قبل از تاریخ آغاز مسابقه همه چیز خوب بود. اما درست از لحظه ای که از ساعت 10 گذشت، سرعت سایت به طرز فوق العاده عجیبی افت پیدا کرد و در زمان ثبت مرتباً پیغام server error ظاهر میشد و من با تلاش بسیار زیاد در عرض دو ساعت به سختی فقط چند شماره تونستم ثبت کنم. به وضوح مشخص شد که توان سرورها، مناسب برای این طرح نبود. حدوداً یک ساعت پس از مسابقه همه چیز عادی شد و براحتی در کمتر از یک ساعت چند هزار شماره ثبت کردم! اشتباه نشه! بیکار نبودم! با یه برنامه php و یک حلقه for و تست خودکار شماره ها اینکارو کردم (از این روش در پروژه گذشته "استخراج نتایج کنکور" نیز استفاده کرده بودم که قبلاً به تفصیل شرح و آموزش داده شد) در حقیقت من فقط شاهد بودم و دست به چیزی نزدم! گرچه برای نوشتن برنامه دو ساعتی وقت صرف شد. [نمونه کد خروجی] ضمناً تصویر به اصطلاح امنیتی هم مثل آب خوردن دور زدم!!! قابل توجه net. کارهایی که با wizard های studio .net و فقط با drag and drop مثلاً سایت طراحی میکنند !!!

توجه داشته باشید هدف از این نوشته و همچنین نوشته پیشین صرفاً بحث فنی بوده است.


 
ما جوونا میخوایم یه حرکت بزرگ کنیم... طراحي وب سايت!
پنجشنبه 24 آبان 1386 - 12:24:23 قبل از ظهر
سایت اینترنتی انتخابات مجلس هشتم
ما جوونا میخوایم یه کار بزرگ کنیم...

يک حرکت بزرگ...

طراحي وب سايت...!

اینو که از تلوزیون شبکه سه شنیدم میخ کوب شدم ! آخه دفعه اول بود عبارت "طراحی وب سایت" رو از تلوزیون میشنیدم...!

جديداً تلوزيون داره تبليغ يک طرح جديد براي برگزاري انتخابات از طريق اينترنت رو ميده که حتماً جزئياتش رو ميدونيد و یا با مراجعه به وب سایتش به نشانی www.majles8.com در جریان قرار خواهید گرفت.

در ادامه توجهتون رو به متن خبر اصلی از سایت رسمی وزارت کشور جلب میکنم:

ادامه مطلب...

 
از Gmail به عنوان يك درايو استفاده كنيد!
يکشنبه 27 اسفند 1385 - 2:55:35 بعد از ظهر
روز به روز بر تعداد مشتاقان Gmail اضافه مي‌شود و گوگل هم در پاسخ به اين استقبال، دائم به امكانات خود مي‌افزايد. در طول چند ماه گذشته خبرهاي زيادي راجع به افزايش ظرفيت Gmail خوانده‌ايد.
شركت‌هاي رقيب گوگل مدعي بودند كه اين افزايش ظرفيت يك ترفند تبليغاتي است و گوگل مي‌داند كه كاربران نمي‌توانند از اين همه فضاي Gmail استفاده كنند. اما گوگل در پاسخ مي‌گويد كه كاربران مي‌توانند از اين فضا به عنوان يك مكان براي ذخيره فايل‌هاي خود استفاده كنند. مهم‌ترين مزيت اين مسأله اين است كه شما مي‌توانيد به فايل‌هاي ذخيره شده در اين درايو از پشت هر كامپيوتري كه به اينترنت متصل است، دسترسي داشته باشيد، مانند يك حافظه كوچك كه هميشه همراه شماست.

اگر بخواهيد فايل‌هاي خود را در Gmail اكانت خود ذخيره كنيد، بايد آن‌ها را از طريق يك آدرس E-mail ديگر به آن ارسال كنيد، به عبارت ديگر بايد فايل‌هاي مورد نظرتان را به نامه Attach كنيد و سپس آن را براي Gmail بفرستيد.
اين كار كمي وقت‌گير و پر دردسر است، براي همين عده‌اي تصميم گرفتند تا با نوشتن برنامه‌هايي انجام اين كار را آسان‌تر كنند. ظاهرا ايده اوليه اين برنامه را آقاي Richard Jones براي سيستم عامل لينوكس ارائه داده است، اما در حال حاضر چند برنامه براي اين كار در ويندوز وجود دارد.
از جمله برنامه‌هاي خوب مي‌توان به Gmail Drive از آقاي Bjarke Vikose اشاره كرد.
مي‌توانيد آخرين نسخه اين برنامه را از آدرس: http://www.viksoe.dk/code/gmail.htm  دريافت كنيد. Gmail Drive به صورت فايل Zip شده با حجم 121 كيلوبايت است و پس از دريافت و باز كردن آن با برنامه‌هاي مخصوص Unzip، (يكي از اين برنامه‌ها در بخش دريافت فايل موجود است) كافي است روي Setup كليك كنيد تا اجرا شود.
پس از اجراي فايل Setup، اگر پنجره My Computer را باز كنيد، خواهيد ديد كه يك درايو به نام Gmail Drive به درايوهاي قبلي اضافه شده است. حجم اين درايو به اندازه ظرفيت Gmail يعني حدود 2 گيگابايت است و شما مي‌توانيد فايل‌هاي مورد نظر خود را به راحتي درون آن كپي كرده و يا از آن كپي كرده و يا از آن پاك كنيد. دقت داشته باشيد Gmail Drive يك درايو مجازي است كه در حقيقت به عنوان يك لينك به درون Gmail Account شما عمل مي‌كند، بنابراين زماني Online نيستيد نمي‌توانيد فايل‌هاي خود را به اين درايو كپي كنيد.
براي كار كردن با اين برنامه علاوه بر داشتن يك اكانت در Gmail، به سيستم عامل ويندوز XP نياز داريد. مرورگرهاي اينترنت اكسپلورر از نگارش 5/5 به بعد، NetScape نگارش 1/7 به بعد، موزيلا از 4/1 به بعد و فاير فاكس 8/0 نيز به خوبي از اين برنامه پشتيباني مي‌كنند.
بعد از كپي كردن فايل‌ها به اين درايو مجازي، اگر به آدرس Gmail خود Login كنيد، تعدادي E-mail حاوي Attachment خواهيد ديد كه در قسمت Subject ، نام و حجم آن فايل‌ها وجود دارد.
نكته مهم ديگر راجع به اين برنامه اين است كه در حالت عادي با اغلب سرويس‌هاي E-mail نمي‌توانيد بيش از 10 مگابايت فايل Attach كنيد. اما با استفاده از Gmail Drive مي‌توان به اندازه حجم خالي Gmail Box فايل كپي كرد و اين برنامه به صورت خودكار آن را به Gmail Account ارسال مي‌كند. به اين ترتيب ديگر محدوديت 10 مگابايت را نخواهيد داشت. همچنين اگر فايلي از درون اين درايو حذف شود، به طور خودكار از اكانت Gmail پاك خواهد شد.
اين برنامه بسيار جالب، كاربردي و مفيد است و نصب آن را به شما پيشنهاد مي‌كنيم. اگر پس از نصب آن، از برنامه راضي نبوديد، مي‌توانيد به راحتي از Control Panel وارد add/Remove Programs شده و Gmail Drive Shell Extension را Remove كنيد.
منبع: مجله اينترنت